هنرمندی که عاشق نقاشی بر روی دیوار است
مشاوره،اجراء و نظارت -----ISSR,SSQR,ISO9001,IATF16949
هنرمندی که عاشق نقاشی بر روی دیوار است
تاریخ : دو شنبه 2 دی 1392
نویسنده : RmZiRn
مهدی ثوری هنرمند نقاش دیوار است که آثار زیبایش بر دیوار های تبریز نقش بسته است

 آناج :نقاشی روی دیوار یکی از هنر هایی است که در تمام کشور ها طرفداران زیادی دارد و در کشور ما  نیزدر سالهای اخیر رونق بیشتری گرفته است به همین علت گفتگویی داشتیم با یکی از هنرمندان و نقاشانی که هنر زیبای خود را بر روی دیوارهای شهر نشان می دهند. که در ادامه می خوانیم. این هنرمند تبریزی مهدی ثوری نام دارد و متولد سال 56 می باشد و اثارش زیبایش بر دیوار های تبریز نقش بسته است .

علت روی آوردن  شما به نقاشی روی دیوار چه بوده است؟

از کودکی به نقاشی عللاقه زیادی داشتم مخصوصا نقاشی روی دیوار و بخاطر همین کم کم به نقاشی روی آوردم و با نقاشی فرش فعالیت جدی خودم رو شروع کردم  و بعد ها به عنوان کاریکاتوریست در روزنامه عصر آزادی فعالیت می کردم.اما وقتی نقاشی های روی دیوار را می دیدم آرزو می کردم کاش من هم می توانستم روی دیوار نقاشی کنم ، که بعد ها این امر محقق شد و من به عنوان نقاش روی دیوار وارد سازمان شهرداری شدم و در یکی از مناطق مشغول به کار شدم اما وضعيت چندان رضايت بخش نبود، گاهی هم در سیما شبکه سهند و شبکه سحر برای کودکان کار می کردم.

نقاشی روی دیوار چقدر در کشور ما اهمیت دارد؟

در برخی کشورهای اروپایی هر ساله جشنواره نقاشی روی دیوار برگزار می شود  ولی در استان ما پنین پیزی وجود ندارد و همیشه آرزو می کردم کاش در استان ما هم چنین مراسمی برگزار می شد و کمی هم برای اینگونه هنرها ارزش قائل می شدند .

ایران در دوران انقلاب مقام اول نقاشی روی دیوار را در دنیا داشت و باز هم می تواند آن ظرفیت ها را ایجاد کرد ، آن آدم ها هنوز هم هستند و می توانند ، چنانچه یکی از هنرمندان کارهای بسیار زیبایی در طول هشت سال دفاع مقدس کار کرده بودند.

دیدگاه مردم  در برخورد با کارهای شما چیست؟

بعضی با دیدن نقاشی ها انتقاد می کنند ومی گویند به جای اینها خیابان ها را آسفالت کنید و بعضی می گویند زیباست و بعضی دیگر معنای نقاشی را می پرسند.به طور کلی هرچه ظاهر نقاشی زیبا باشد همه تعریف می کنند و لذت می برند و در غیر این صورت از معنی و انگیزه عکس می پرسند و این زیبایی بستگی دارد به کسی که کار را انجام می دهد.

نقاشی یک زبان بین المللی است و با آن می توان با همه زبانها صحبت کرد.

تا بحال در جشنواره خاصی شرکت کرده اید ؟

چندین بار پیشنهاد دادند که در خارج از کشور در جشنواه ها شرکت کنم اما من دوست دارم این مسابقات و جشنواره ها در کشور خودم برگزار شود.البته  یک بار بک بار یک نماشگاه برای نابینایان کار کردم که خطوط برجسته بود و البته بیشتر بخاطر نبود منابع مالی کافی نمی توانم زیاد سراغ نمایشگاه بروم.

دغدغه ها و مشکلات این کار؟

یکی از مشکلات مهم نبود بیمه می باشد و این که چون در این کار با رنگ و مواد شیمیایی سر وکار داریم صورت و چشم هایم اذیت می شوند.

حرف آخر :

از تمام کسانی که به من در این راه  کمک کردند مخصوصا مسئولین محترم شهرداری منطقه یک تشکر می کنم.

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

آخرین مطالب

/
بسم الله الرحمن الرحیم، وَإِن يَكَادُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَيُزْلِقُونَكَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَيَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ وَمَا هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِينَ ♥♥♥♥♥ اللّهـُمَّ صَـلِّ عَلے مُحَـمَّد ﷺ وَ آلِـ مُحَـمَّد ﷺ وَ عَجِّـلْ فـَرَجَـهُم ♥♥♥♥♥ به نام خدایی که ماهی کوچک قرمز را محتاج دریای بی کران آبی کرد... ♥♥♥♥♥ رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا (80/اسراء) پروردگارا ! مرا در هر کاری به درستی وارد کن و به درستی خارج ساز واز جانب خود برایم حجتی یاری بخش پدید آور ! ♥♥♥♥♥ اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً و َناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً ♥♥♥♥♥ اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَ لاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَ الأَرْضَ وَ لاَ یَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ *(۲۵۵)* لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَیَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ *(۲۵۶)* اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ أُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ *(۲۵۷)*..... صدق الله العّلی العّظیم ♥♥♥♥♥ اللَّهُمَّ صَلِّ علی ، علی بْنِ موسي الرِّضَا مرتضي الامام التَّقِيَّ النَّقِيَّ وَ حُجَّتِكَ علی مِنْ فَوْقِ الارض وَ مَنْ تَحْتِ الثري الصِّدِّيقُ الشَّهِيدُ صلاه كَثِيرُهُ تامه زاكيه متواصله متواتره مترادفه كَأَفْضَلِ ماصليت عَلَيَّ أَحَدُ مِنْ اوليائک... پرودگارا، ‌ بر علي بن موسي الرضاي برگزيده ،‌ درود و رحمت فرست . آن پيشواي پارسا و منزه و حجت تو بر هر كه روي زمين و زير خاك است. بر آن صديق شهيد درود و رحمت فراوان فرست، ‌درودي كامل و بالنده و از پي هم و پياپي و پي در پي، ‌همچون برترين و درود و رحمتي كه بر هريك از اوليائت فرستادي. ♥♥♥♥♥ خیالت راحت ! من همان منم ؛ هنوز هم در این شب های بی خواب و بی خاطره، میان این کوچه های تاریک پرسه می زنم اما به هیچ ستاره ی دیگری سلام نخواهم کرد.. ♥♥♥♥♥ سکوتم را نکن باور..... من آن آرامش سنگین پیش از مرگ توفانم..... من آن خرمن ..... من آن انبار باروتم...... که با آواز یک کبریت آتش می شوم یکسر.... ♥♥♥♥♥ 09141050409